"Ningú pot viure treballant per un euro l'hora"
Campanya de signatures per un transport social

CCOO, juntament amb altres sindicats europeus de 28 països, ha posat en marxa una Iniciativa Ciutadana Europea anomenada a Espanya "Transport social sí!", L'objectiu és portar a les institucions europees un milió de signatures per demanar-los que modifiquin part de la legislació existent en el sector del transport que està generant molts casos d'abusos per a treballadores i treballadors i per a la ciutadania que utilitza el servei.
La Comissió Europea pretén liberalitzar tots els sectors del transport a Europa i està permetent pràctiques que provoquen competència deslleial, abusos salarials, falsos autònoms, pràctiques il·legals, esclavitud en alguns sectors, evasió fiscal de moltes empreses, precarietat laboral, externalitzacions i subcontractacions sense protecció del ocupació. I al mateix temps està impedint que els que s'integren per primera vegada al mercat laboral tinguin una oportunitat de treball decent.
Ni tan sols hi ha una targeta de seguretat social europea que permeti alertar de manera primerenca el treball no declarat. A més, aquestes condicions de treball generen problemes de salut laboral, de descans insuficient i comprometen la seguretat dels usuaris i usuàries dels serveis de transport.
D'altra banda, en molts territoris encara hi infraestructures deficients en el transport i, amb l'excusa de les liberalitzacions, hi ha hagut una important reducció de línies de transport considerades deficitàries, la qual cosa perjudica especialment a determinats grups d'edat o als qui no poden comptar amb vehicles propis per desplaçar-se. Amb aquesta Iniciativa Ciutadana Europea volem garantir que totes les persones puguin tenir accés a xarxes de transport públiques, eficients i de qualitat.
Des de CCOO volem exigir a la Unió Europea que garanteixi i respecti els drets de les treballadores i treballadors i el dret dels sindicats a defensar i organitzar a aquests.
Per això hem elaborat un documental de denúncia de diferents situacions que es viuen en el transport de viatgers per carretera, de mercaderies, aeri, ferroviari i marítim-pesquer. Necessitem la solidaritat i el suport del major nombre de persones possible. Signar només costa un minut i amb la teva ajuda serem capaços d'arribar a més persones i frenar els interessos dels qui abusen de les treballadores i treballadors.
Dijous, 14 de juliol de 2016
Arran l'accident d'un autocar al Montsià
CCOO fa una crida a reflexionar sobre les condicions laborals al sector de transport de viatgers per carretera
El Sector de Carretera de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya expressa el seu condol a les famílies de totes les víctimes de l'accident d'autocar succeït el passat dia 20 a l'autopista AP-7 a Freginals, al Montsià.
D'igual manera, no podem deixar de lamentar el procés de culpabilització que s'ha seguit contra la persona del conductor. Assumint la lògica de cerca de la responsabilitat en tan greu succés, no ens sembla raonable que es carregui irremissiblement contra aquest conductor per més que les proves realitzades han demostrat l'absència de substàncies (alcohol o drogues) que poguessin haver alterat les seves capacitats.
Gairebé immediatament es va donar la notícia la seva passada a la situació d’“investigat” per part de les autoritats, la qual cosa, malgrat la lògica processal, no deixa de ser una manera d'apuntar a un supòsit culpable que, també immediatament, és publicat així per tots els mitjans de comunicació.
Els treballadors i treballadores del sector de transport de viatgers per carretera ens sentim doblement apesarats per aquest tipus d'accidents. D'una banda, la gravetat dels fets que colpegen al conjunt de la població amb la lògica identificació que fem directament amb el company afectat, i per una altra, per la lleugeresa amb què es llancen acusacions o es busca un boc expiatori contra una situació que portem tant de temps denunciant.
Efectivament, com alguns mitjans han apuntat en els últims dies, en els accidents de trànsit en els quals es veuen involucrats conductors professionals rares vegades existeix una implicació per consum d'alcohol o drogues. Hi ha altres factors, com el manteniment de les vies o el propi estat del vehicle, però sobretot i, com hem denunciat en multitud d'àmbits, els temps de conducció i descans.
Existeix una legislació sobre la distribució d'aquests temps però no podem viure en la ignorància que aquesta, moltes vegades, es veu vulnerada, falsejada o directament manipulada (com bé saben els Cossos de Seguretat amb competències en l'àmbit del tràfic rodat) i no precisament per la voluntat dels conductors.
En el cas concret de l'accident de Freginals hi ha més factors que mereixen el qüestionament per part de tots i totes. Encara que es compleixin els temps de descans, ¿és el mateix descansar de dia (i en plenes Falles a València) que de nit? Es pot fer un descans diari en un autocar o hauria de fer-se en un hotel amb unes condicions mínimes? Ja que la conducció nocturna és, en si mateixa, un risc, ¿no hauria de restringir-se la conducció professional en determinades franges horàries?
Massa preguntes per a una manifesta falta de voluntat política per regular aquests factors i mentrestant, 13 persones mortes, 23 més ingressades amb diferent gravetat, i una d'elles, que va passar bona part de la jornada del diumenge a la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Tortosa, prestant declaració en qualitat d'investigat, a la UCI en estat crític.
Des del Sector de Carretera de CCOO de Catalunya cridem a una reflexió profunda sobre aquest tema i reiterem el nostre ànim a totes les famílies i, especialment, a la del nostre company, a qui desitgem una ràpida i completa recuperació.
Barcelona, 23 de març de 2016
CCOO rebutja el preacord del conveni de transport de viatgers per carretera de la província de Barcelona
El passat dilluns 15 de febrer va tenir lloc a la seu de la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball la reunió de mediació conseqüència de la convocatòria de vaga en el sector per als propers dies 21, 22 i 23 de febrer. L'esmentada reunió va finalitzar amb la signatura d'un preacord entre les parts. Preacord que havia de ser sotmès tant a assemblees per part dels sindicats signants com a l'aprovació de les respectives juntes executives de les patronals igualment signants.
El passat dijous 19 de febrer, convocats en assemblea els delegats i delegades de CCOO del sector de transport de viatgers per carretera han decidit REBUTJAR aquest preacord per considerar que està molt allunyat de les nostres pretensions tant econòmiques com socials, no s'ha contemplat pràcticament cap de les propostes que CCOO va aportar a la plataforma de negociació i suposa cessions molt importants de dret (es jutja especialment negativa la distribució irregular de la jornada en els serveis discrecionals).
Considerem que es tracta d'una lamentable oportunitat perduda per "posar al dia" aquest conveni col·lectiu en qüestions tan sensibles com el reconeixement de la categoria d'Oficial de Serveis Turístics (que afecta gran nombre de treballadors en aquesta província) o l'eliminació de la vergonyant llista de "Petites intervencions quirúrgiques" que exclouen el complement IT de l'article 35.
veure arxiu
Dilluns, 22 de febrer de 2016
Absolts els 8 d'AIRBUS. #VagaNoÉsDelicte encara hi ha 300 processats
Publiquem la nota de la Comissió Executiva Confederal.
ABSUELVEN A LOS 8 DE AIRBUS.
Estimadas compañeras y compañeros,
Esta misma mañana hemos conocido la sentencia del juzgado de lo penal nº1 de Getafe donde se juzgaba a los compañeros de Airbus a los que se les pedían ocho años y tres meses de cárcel por participar en un piquete durante la Huelga General de 2010.
La sentencia es absolutoria.
La absolución de los ocho compañeros es motivo de enorme satisfacción, por ellos, que han tenido que aguantar más de cinco años de presión e incertidumbre; para todos los compañeros y compañeras encausados por los mismos motivos; para el conjunto del movimiento sindical y para la propia salud democrática de nuestro país.
Es una sentencia que nos anima, aun más, a dar continuidad a la campaña Huelga no es delito, a seguir defendiendo a los compañeros y compañeras pendientes de juicio y a continuar emplazando a las fuerzas políticas, que forman el nuevo Parlamento, para que, sin tardanza, acuerden derogar el artículo 315.3 que es el anclaje jurídico de matriz franquista que han utilizado para perseguir el derecho de huelga.
Desde la Comisión Ejecutiva confederal aprovechamos para felicitarnos por este éxito sin paliativos a la vez que agradecemos las muestras de solidaridad que tanto desde otras Secciones Sindicales, instituciones de diverso signo, partidos políticos y sindicatos y Confederaciones internacionales se han recibido durante este tiempo.
Divendres, 18 de febrer de 2016
Per un transport social i just europeu

Amb els 8 d'AIRBUS perquè #VagaNoÉsDelicte

Publiquem la resolució del Consell FSC estatal: Amb els 8 d'AIRBUS, amb la gent que lluita.
Resolució
Divendres, 5 de febrer de 2016
Trobada sindical de la Federació de Serveis a la Ciutadania: 21 de novembre de 2015
_.jpg)
El proper dia 21 de novembre, a la sala Pal·ladius de Pallejà, a partir de les 10 hores, es farà la trobada sindical de la FSC, per valorar l’acció sindical duta a terme per les diferents seccions sindicals, per retre homenatge als companys i companyes del barcelonès amb més de 25 anys de militància a CCOO, així com a aquells companys i companyes que per raons d’edat han deixat d’estar en la primera línia de l’acció sindical.
En el marc de la trobada, podreu participar d’una paella popular.
TROBADA SINDICAL (Cartell)
STOP. PIENSA. DECIDE. ELIGE EL MEJOR CAMINO
Presentación de la campaña sobre alcohol y drogas en el sector de carretera.
Viernes, 10 de abril de 2015
de 10:00 a 14:00
Sala Plateria, 1
(CCOO Via Laietana, 16 (sótano) Barcelona)
Ir a la noticia
Oferta d'assegurança de baixes NO laborals
Oferta de la CORREDORIA D’ASSEGURANCES “ALERTIS
BROK, S.L.” en matèria de cobertura de la Incapacitat Laboral (ILT): amb una quota anyal de només 58,90€, cobreix les baixes d'origen NO laboral amb:-
Indemnització del dia 1 al
3 inclòs: 42 €
- Indemnització del dia 4 al
20 inclòs: 21 €
- (Amb un màxim de 120 dies coberts per any)
Només amb 2 dies de baixa l'any, recuperes més import que la pròpia quota !
Proposta de resolució al Parlament en defensa dels drets dels treballadors i treballadores del transport sanitari
Gràcies a l’acció sindical de CCOO de Catalunya s’ha
fet possible una proposta de resolució, dirigida ahir a la Mesa del
Parlament de Catalunya i signada per tots els grups parlamentaris, en
defensa dels drets dels treballadors i treballadores del transport
sanitari.
Anar a la noticia
CCOO gana por mayoría absoluta las elecciones sindicales en OLIVERAS, S.L.
CCOO mantiene su representación en la empresa con 9 miembros en el
comité de empresa, el total de la representación.
El pasado 20 de noviembre fue la
jornada de votación en que culmina el proceso electoral en esta empresa de
transporte regular de viajeros en el Baix Llobregat. Una vez más, la
candidatura de CCOO ha merecido la confianza de la mayoría de los compañeros y compañeras,
afrontando una nueva legislatura con renovadas fuerzas.
Sostener ese reconocimiento sólo
es posible mediante el esfuerzo y la confianza en el trabajo bien hecho a lo
largo de muchos años de representación. Como en todas las organizaciones, cada
proceso electoral también ha servido para renovar a los miembros del
comité: es necesario organizar el relevo
para que el trabajo de todos y todas mantenga el nivel desarrollado hasta
ahora, dando opciones a la nueva participación.
ir a la noticia
Barcelona, 21 de noviembre de 2014
Signat el IV Conveni col.lectiu del sector d'aparcaments, estacionaments regulats de superfície, garatges, servei de rentat i greixatge de vehicles
Signat el conveni de transports de viatgers per carretera de la província de
Tarragona
El passat dijous 24 d’abril es va signar a Tarragona el conveni provincial
de transports de viatgers per carretera pels anys 2014 a 2016.
Els terminis del conveni són els que es van acordar en el preacord del 20
de març:
Increments anuals:
- 2014: increment del 0,75% sense
revisió econòmica
- 2015: increment del 1% sense revisió
econòmica
- 2016: increment del 1%. Si el IPC
estatal a 31 de desembre de 2015 supera aquest percentatge s’aplicarà aquest
IPC amb un límit màxim del 2,25%.
Igualment s’ha fet un ajustament
dels imports de l’antiguitat, suavitzant el salt que abans es produïa entre els
9 i el 14 anys.
Aquest conveni suposa una garantía
de manteniment de la capacitat adquisitiva dels treballadors i treballadores
del sector en moments de gran incertesa.
Igualment implica el manteniment de
unes condiciones de treball justes, que d’aquesta manera es protegeixen davant
els canvis legislatius de les successives reformes laborals.
Alcanzado
pre-acuerdo en la negociación del convenio de transporte de viajeros de la
provincia de Tarragona
El
pasado 20 de marzo se alcanzó un principio de acuerdo sobre el convenio de
transporte de viajeros de la provincia de Tarragona con una duración de 3 años
(del 1 de enero de 2014 al 31 de diciembre de 2016) con los siguientes
incrementos anuales:
2014: incremento de 0,75% sin revisión
económica
2015: incremento de 1% sin revisión
económica
2016: incremento del 1%. Si el IPC
estatal a 31 de diciembre de 2015 supera dicho porcentaje se aplicará este IPC
con un tope máximo de 2,25%
Dadas
las condiciones económicas globales y la evolución de los IPC en los últimos
ejercicios, estos incrementos suponen una cierta garantía de mantenimiento o,
incluso, una mejora de la capacidad adquisitiva. Igualmente la duración de tres
años da una estabilidad, tanto para trabajadores como para empresas, que ofrece
un horizonte pacifico en el medio plazo.
Paralelamente
se propone un ajuste de los importes de la antigüedad, suavizando el salto que
hasta ahora se producía entre los 9 y los 14 años, quedando, por ejemplo para
la categoría de conductor perceptor con el siguiente criterio:
A
los 3 años, 21,68€; a los 5 años, 43,40€; a los 9 años, 65,08€; a los 14 años, 140,08€;
a los 19 años, 215,08€; a los 24 años, 290,08€; a los 29 años, 365,08€.
Este
pre-acuerdo será sometido a votación en asamblea de delegados y delegadas el
próximo 31 de marzo. En caso de aprobarse en dicha asamblea, junto a las
adaptaciones de texto que como consecuencia de la reformas de los últimos años
legalmente correspondan, se procederá a su firma definitiva y publicación en
las próximas semanas.
La ITF publica el manual 'L'organització de treballadors i treballadores precaris del transport'
Per a la ITF, els principis bàsics de l'organització
de treballadors i treballadores són exactament iguals sigui quina sigui
la situació laboral que tinguin o el grau de seguretat en l'ocupació.
Segons el seu criteri, es necessita una bona planificació, així com
estructures sindicals adaptades a aquesta finalitat, investigació i
tècniques efectives d'organització per establir una força organitzada de
treballadors i treballadores, "siguin on siguin i del tipus que
siguin".
La guia elaborada conté idees i experiències específiques de
treballadors i treballadores dins del sector del transport, en diferents
països.
A part del manual, ha elaborat uns mòduls de formació
complementaris, en format PowerPoint, com a material didàctic, que
considera "essencial per a activistes i organitzacions sindicals".
20/01/2014
BSM:L'EMPRESA
I L'AJUNTAMENT DE BCN DENEGUEN ALS REPRESENTANTS DELS TREBALLADORS
INFORMACIÓ VITAL SOBRE LA PRIVATITZACIÓ D'APARCAMENTS
A més de que cap de les
argumentacions de la representació social contràries al pla de
privatització , incloses al · legacions formalment registrades , pla
ideat i batejat pel consistori amb l'altisonant nom d'Operació Terranova
, fossin tingudes en consideració , l'opció de plantejar en el si del
comitè d'empresa la possibilitat de denunciar en els tribunals de
justícia a l'Ajuntament de Barcelona per promoure una operació
perjudicial per als interessos de la ciutat , dels treballadors de BSM
afectats i de la futura viabilitat de l'empresa , està resultant de
difícil realització per el secretisme i la manca de transparència de
l'alcaldia i la direcció de l'empresa. A l'efecte de valorar la
interposició de denúncia amb dades fidedignes , el comitè d'empresa va
sol · licitar per escrit a l'Ajuntament de Barcelona l'Informe de
Valoració , realitzat per la consultoria financera independent Altium
Capital en paral · lel a l'expedient informatiu municipal , aquest últim
d'obligada exposició pública . En aquest Informe de Valoració es
recullen de manera detallada dades referents al sector , una anàlisi
exhaustiva dels aparcaments afectats , endeutament i accionariat de la
futura empresa BAMSA , i el més important : valor de la nova empresa i
marge de beneficis anual que li repercutirà .
Aquestes dades econòmiques , també van ser sol · licitats el passat
28 d'octubre, a la segona tinenta d'alcalde i presidenta de BSM , Sonia
Recasens , durant la presentació dels pressupostos de l'Ajuntament a
l'auditori de la biblioteca Jaume Fuster , sense obtenir cap resposta al
respecte , mantenint l'opacitat que caracteritza aquesta operació .
Doncs bé , el Director de Serveis d' Empreses , Consorcis i
Fundacions de l'Ajuntament, després d'autoritzar la consulta de
l'Informe de Valoració a la seu de l'empresa , es va desdir d'aquesta
autorització i va denegar la possibilitat de consultar aquest document ,
resultant infructuós a partir d'aquest moment qualsevol altre intent
davant la direcció de BSM de poder examinar l'informe , l'últim d'ells
realitzat el passat 27 de novembre i amb igual negativa per part del seu
director general .
Davant d'aquesta evident manca de bona fe i d'ocultació de dades
als legítims representants dels treballadors en un assumpte que els
repercuteix directament , el comitè d'empresa ha interposat denúncia per
incompliment de l'empresa del dret a la informació davant Inspecció de
Treball i transmetrà a l'opinió pública la situació del procés per al
seu coneixement .
14/01/2014
Una
sentència del TSJC posa en valor el dret constitucional a la negociació
col·lectiva davant del que diu la reforma laboral sobre la finalització
de la ultraactivitat dels convenis un any després de la pèrdua de
vigència
El
Tribunal Superior de Justícia de Catalunya reconeix la vigència de les
clàusules del Conveni del sector del transport de mercaderies de
Barcelona mentre durin les negociacions per acordar-ne un de nou
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha
dictat una sentència on es reconeix la vigència del Conveni col·lectiu
del sector del transport de mercaderies per carretera i logística de la
província de Barcelona, malgrat que aquest va finalitzar el desembre de
l’any 2010 i malgrat la reforma laboral que dictamina la finalització de
la ultraactivitat dels convenis un any després de la seva denúncia
sense que s’hagi acordat un nou conveni. La sentència ha estat dictada
per la demanda interposada per CCOO, mitjançant el seu Gabinet
Tècnic-Jurídic, i UGT contra les patronals del sector Transcalit i ACET i
la seva intenció de deixar d’aplicar les clàusules del conveni que
afecta uns 30.000 treballadors de la província.
La sentència obliga les parts a respectar la vigència de les condicions
laborals regides pel conveni prorrogat tal i com el mateix conveni
disposa en la seva clàusula cinquena, seguint el que estableix l’article
86-1 de l’Estatut dels treballadors, mentre continuen les negociacions
per acordar un nou conveni col·lectiu. Segons dicta la sentència,
aquestes negociacions entre sindicats i patronals no s’han deixat de
realitzar en cap moment malgrat hagin estat conflictives i amb la
intervenció del la Direcció General de Relacions Laborals de la
Generalitat.
La pretensió de CCOO amb aquesta demanda era la declaració de la
vigència del conveni col·lectiu del sector, així com el manteniment dels
drets i les condicions de treball del personal afectat pel conveni fins
que s’arribi a un nou acord. Els sindicats demandants també reclamaven
la declaració del deure de les patronals a continuar negociant un nou
conveni.
CCOO destaca la importància de la sentència que posa en valor la
negociació col·lectiva per sobre del que fixa la reforma laboral i
denuncia la falta de voluntat negociadora de les patronals del sector
del transport de mercaderies, amb la intenció de deixar morir el conveni
i aplicar la reforma laboral rebaixant considerablement les condicions
laborals dels treballadors. Aquesta actitud va provocar durant l’any
2013 la convocatòria de diverses vagues que van tenir un ampli
seguiment.
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 9 de gener de 2014
La negociació del conveni col·lectiu ha motivat la convocatòria
Assemblea de delegats/des del sector de mercaderies i logística de CCOO
A
la sala d’actes de CCOO, a Cornellà, s’ha celebrat una assemblea de
delegats i delegades de CCOO del sector de mercaderies i logística de
Barcelona. El motiu d’aquesta assemblea ha estat, principalment, la
ratificació de la posició de defensa unitària del conveni col·lectiu
provincial, que considerem l’única alternativa viable. Igualment s’ha
posat de manifest la voluntat col·lectiva d’evitar l’atomització de la
negociació col·lectiva amb els acords d’àmbit inferior que algunes
empreses estan promocionant.
S’ha avaluat
el moment processal de la demanda de conflicte col·lectiu per
l’incompliment de la vigència del conveni en ultractivitat i que tindrà
vista pública al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya el proper 4
de desembre, així com un repàs de les sentències sobre demandes similars
que fins ara s’han emès: Sepla contra Air Nostrum, CCOO contra Hospital
Povisa SA, etc. I que han estat favorables als nostres plantejaments:
la continuïtat de la vigència.
Les persones
assistents s’han ratificat en la necessitat de la lluita contínua en
defensa del conveni, ja que en qualsevol cas, una resposta positiva per
part de l’autoritat judicial només afectaria a la vseva igència, però
continuem amb la necessitat de negociar el nou conveni: no podem oblidar
que aquesta voluntat obstruccionista de les patronals ens ha deixat en
una situació de “congelació” des de fa ja gairebé tres anys.
21/11/2013
S'arriba a un principi d'acord entre els sindicats i la patronal
DESCONVOCADA LA VAGA DEL TRANSPORT SANITARI A CATALUNYA
La
vaga del transport sanitari prevista per aquesta próxima setmana, del
18 al 25 de novembre; ha estat desconvocada després que dissabte a
darrera hora de la tarda s'arribés a un principi d'acord entre la
patronal i els representants dels treballadors. El principal punt de
trobada de l'acord ha estat la rebaixa salarial que ha quedat establerta
en un 3,5% i no en un 9,5% com volia la patronal del sector.
17/11/2013
Jose Luis Martín Narváez, reelegit com a secretari general de la secció sindical
XI Conferència de la Secció Sindical d'Autobusos de Barcelona

A la seu de CCOO se celebra la XI Conferència de la Secció
Sindical d'Autobusos de Barcelona, per avanaçar en el projecte sindical
de CCOO i per renovar i adequar l'organització de la secció sindical als
nous reptes.
La conferència ha elegit per una molt àmplia majoria a Jose Luis Martín Narváez com a secretari general de la secció sindical.
14/11/2013
Barcelona, a 13 de novembre de 2013
Convocatòria del curs per a Oficial de 1ª Administratiu
Dins
els plans del Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya, CCOO
juntament amb FORCAT ha organitzat novament el curs per a la obtenció de
la categoria d’Oficial de 1ª Administratiu segons estableix l’últim
paràgraf de l’article 37.2 del vigent Conveni Col·lectiu del sector de
transport de mercaderies per carretera i logística de la província de
Barcelona.
Com en anteriors ocasions, el
curs es realitzarà On-Line, el que permetrà una millor conciliació i més
comoditat. Per motius organitzatius es imprescindible que feu la
pre-inscripció abans del proper 1 de desembre de 2013.
Per a més informació i preinscripció, accediu a aquest enllaç.
Continuen les mobilitzacions en defensa del Conveni de mercaderies de Barcelona
La
concentració estava convocada per CCOO i UGT al Museu Marítim de
Barcelona, on havia de tenir lloc l'acte de
lliurament de premis que
atorgava una publicació de la logística i al qual assistien nombrosos
convidats de les patronals
del sector.
Els treballadors i treballadores que van acudir a la protesta, van
ser desallotjats de l'interior de les instal·lacions pels mossos
d'Esquadra abans de l'inici de l'acte, per això es van concentrar a les
portes de l'edifici, per on accedien la majoria dels convidats.
El nombrós col·lectiu, afectat per aquest conveni, no defalleix en
la seva obstinació per defensar les seves condicions laborals, ja que
no estan disposats a perdre els seus drets, ni permetre la desregulació
total de les relacions laborals en el sector.
Paral·lelament a les mobilitzacions, el conflicte està a l'espera
de judici, després de la demanda presentada pels sindicats CCOO i UGT,
en què es demana que es declari la vigència del conveni col·lectiu
actual, així com el manteniment dels drets i condicions laborals fins
que s'assoleixi un nou acord, fonamentat en el redactat de l'art . 86.3
de l'ET, que dota la negociació col·lectiva de la sobirania per regular
el període de vigència del conveni col·lectiu, fins i tot més enllà del
període inicialment pactat. En aquesta línia, ja hi ha una sentència de
la Sala Social de l'Audiència Nacional que avala aquesta tesi.
31/10/2013
Desconvocada la vaga d'ambulàncies de la setmana vinent
Els
sindicats del sector del transport sanitari han desconvocat la vaga
d'ambulàncies prevista per la setmana vinent, una vaga que havia de
durar 4 dies i començava dilluns 28.
Després
d'una reunió amb la direcció, els respresentants dels treballadors han
decidir la desconvocatòria de la vaga com una demostració de bona
voluntat per continuar negociant. Si la negociació no avança, els
sindicats es reserven la possibilitat de tornar a convocar vaga a mitjans
del mes de novembre.
26/10/2013
DILLUNS 14 D'OCTUBRE DE 2013 ELS/LES PROFESIONALS DEL TRANSPORT SANITARI MARXANT A PEU PELS CARRERS DE BARCELONA
El dia d'avui s'ha desenvolupat la jornada de mobilització convocada pels sindicats CCOO, UGT i
USOC amb un rotund ÈXIT DE PARTICIPACIÓ, companys i companyes del transport sanitari
han marxat a peu des de la Basílica de la Sagrada Família pels carrers de la ciutat de Barcelona en
manifestació fins a la Plaça Sant Jaume, reivindicant:
• Dret de la ciutadania a un servei de transport sanitari públic de qualitat.
• Dret dels treballadors/es a l’aplicació del conveni col·lectiu de Catalunya.
En acabar el recorregut els representants dels sindicats convocants han fet ENTREGA D'UN
MANIFEST REIVINDICATIU al Director de Relacions de la Presidència de la Generalitat.
Els sindicats convocants volem AGRAIR A TOTS ELS/LES PARTICIPANTS
L'ASSISTÈNCIA I EL COMPORTAMENT CÍVIC durant tot el transcurs de la manifestació
14/10/2013
NOU CURS SUBVENCIONAT PERMIS C
+ CAP INICIAL MERCADERIES
Nou curs per a la obtenció del permís de conducció C i el CAP inicial de
mercaderies.